Rehberlik servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, yaşama maksimum uyum becerisi ilkesinden yola çıkarak, öğrencinin fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleriyle kendini tanımasına, farkındalık kazanmasına, problem çözme gücünü geliştirmesine, çevre ile olumlu ilişkiler kurabilmesi için gerekli tutum ve becerileri kazanabilmesine yardımcı olmak amacıyla kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik alanlarında çalışmalarını yürütür.
Öğrencileri tanımak amacıyla kullanılan test, envanter, anket, bilgi formları gibi araçları hazırlar ve uygular. Yapılan çalışmalar sonucunda elde edilen veriler ışığında öğrenciyi yakından tanır, takip eder ve kişisel gelişimlerine uygun yönlendirmelerde bulunur.
Okuldaki rehberlik hizmetlerinin sunulmasında psikolojik danışman okul rehber öğretmeni, müdürü ve müdür yardımcıları, sınıf rehber öğretmenleri aktif bir şekilde görev almaktadır.
REHBERLİK SERVİSİNİN ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜRKEN HAREKET NOKTASI OLAN İLKELERİ
• Gizlilik
• Gönüllülük
• Süreklilik
• Kişi haklarına saygı
• Güven
• Bireyin değerliliği
• Bireyin özerkliği
• İşbirliği
ÇALIŞMA ALANLARI
- Psikolojik danışma,
- Bireyi tanıma (Testler ve Test Dışı Teknikler),
- Bilgi toplama ve yayma ( seminerler, sunumlar, grup çalışmaları.. ),
- Yöneltme ve yerleştirme (Uygun üst öğrenim kurumuna yerleşmesini sağlama),
- İzleme ( Verilen hizmetlerin yararlı olup olmadığını belirleme) ,
- Alıştırma – oryantasyon,
- Müşavirlik (Yönetici, öğretmen ve velilere yönelik ),
- Araştırma ve değerlendirme başlıklarını içeren şekilde
KİŞİSEL, EĞİTSEL VE MESLEKİ REHBERLİK çalışmalarıdır.
EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması.
Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, ergenlik vb. konularda aydınlatan çalışmalar yapılması
Her sınıf düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması.
Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, spor yapmayı alışkanlık edinme, zararlı alışkanlıklardan uzak durma vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak.
Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortam yaratmak.
KİŞİSEL REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek.
Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.
Gerçekçi karar vermek, plan yapmak ve gerçekleştirmek, sonuçlarını değerlendirmek.
Ergenlik döneminin fiziksel ve hormonal değişimine uyum sağlanmasına destek olmak.
İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması.
İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapılması.
Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan "önleyici" tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.
MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak,
Çevresindeki eğitim ve meslek olanakları hakkında bilgilere sahip olmak
Meslekleri tanıtıp her mesleğin gerektirdiği yetenekler, geleceği, çalışma koşulları, gelir durumu, iş bulma imkanları gibi konularda öğrencileri bilgilendirerek çeşitli meslek sahiplerini okula davet ederek, son sınıflarımızda kendisine uygun mesleği seçmesinde yardımcı olmak.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ NE DEĞİLDİR?
Sadece sorun yaşayan ve başarısız bireylerin gittiği bir yer değildir.
Bireyin çözemediği sorunlarını onun adına çözmek değildir.
Disiplin, yargılama, ceza verme merkezi değildir.
Rehberlik servisi hastane, rehber öğretmen doktor ve servise gidenler de deli değildir.
Problemi ortadan kaldırmaz sadece problemin çözülmesine yardımcı olur.
VELİ OLARAK BİZE NASIL ULAŞABİLİRSİNİZ?
Randevulu sistemle çalışıyoruz.
Yüz yüze görüşme için 2012-2013 Öğretim yılında birinci yarıyılda Salı günleri 09.00-15.00 saatleri arasında ikinci yarıyılda kadrolu rehber öğretmenimiz göreve başladıktan sonra ise hafta içi her gün yine 09.00-15.00 saatleri arasında Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisine gelerek, öğrencinizi sizin için randevu almaya yönlendirerek ya da telefonla arayarak randevu alabilirsiniz.
OKUL TELEFON NO: 0352 3201469
Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen